
En primer lloc, demanar disculpes pel retràs, però la participació en el Diàlegs Workshop 1.2. Terrassa ens ha tingut molt enfeinats.
A continuació es proposen 5 grans eixos temàtics i algunes referències per a orientar la sessió de diàleg que es celebrarà el divendres 10 de juliol de 14:30h a 16:30h. [descarrega't el document en pdf]
S'agraeixen comentaris, sugerencies de modificació, etc. (mitjançant comentaris a aquest post) fins a les 0:00h del dia 10 de juliol.
Durant la sessió de diàleg, es proposa reflexionar en grups respecte a dos aspectes associats a cada eix temàtic:
a. ¿Per què?. Detonants, anàlisi de la situació actual, problemes identificats
b. ¿Per a què?. Visió, objetius, potencialitats identificades, anàlisi del que es desitgi
1. L'ORGANITZACIÓ DE L'EDUCACIÓ UNIVERSITÀRIA
- El rol de la universitat en el conjunt del sistema educatiu
- L'accés als estudis universitaris
- L'organizació de la UPC (òrgans generals, campus, centres, departaments, etc.)
- La participació en l'organizació i presa de decisions
Documentació recomenada:
http://www.educacion.es/educacion/sistema-educativo.html
http://www.upc.edu
apartats:
Informació sobre > la UPC > estructura de la UPC
Informació sobre > la UPC > govern i representació
2. LES COMPETÈNCIES: CONEIXEMENTS, HABILITATS I VALORS
- ¿Com definir, modificar i avaluar competències?
- La importància de les habilitats i valors
- L'enfocament centrat en l'estudiant. Aprenentatge vs ensenyament
- Pensamient crític i creativitat
- Compromís social i sostenibilitat
Documentació recomenada:
Documento del ICE (Institut de Ciències de l’Educació de la UPC) sobre Sostenibilitat i Compromís Social
3. LES METODOLOGÍES DOCENTS
- Participació, responsabilitat i cooperació en el procés d'aprenentatge personal
- Orientació cap al procés i l'acció local
- El rol de les Tecnologíes de la Informació i la Comunicació
- El rol del professorat
Documentació recomenada: Segalàs, Jordi. "Educació. Reflexions" (febrero 08) [Presentación PowerPoint]
4. LA RELACIÓ AMB LA SOCIETAT
- La relació de l'educació amb la Investigació+Desenvolupament+innovació
- La participació de la societat en la universitat
- Compromís social i sostenibilitat
- Passar a l'acció. Els universitaris com agents de canvi
Documentació recomenada:
http://web.micinn.es/contenido.asp?dir=03_Plan_IDI
5. LA GESTIÓ I EL CANVI
- Necessitats i recursos
- La financiació del sistema universitari
- El seguimient i l'avaluació
- Objetius -> Accions -> Indicadors -> Avaluació -> Nous objetius (...)
- Definir les accions amb criteris SMART (Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Time bound)
Documentació recomenada:http://es.wikipedia.org/wiki/Gesti%C3%B3n_de_proyectos
----------------------------
Per altra banda, el dia 9 de juliol de 14.30h a 17:00h, es celebrarà una sessió paral·lela sobre tot el procés STEP (amb especial ènfasis als STEP de centre), en la que també hi haurà una breu presentació de STEPestudiants.
----------------------------
Ja sabeu, un cop més "us convoquem a pensar i a voler" [el canvi]... Ens veiem el dia 10 de juliol a les 14:30h, per a començar a construir "L' educació que volem"...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada