divendres, d’octubre 08, 2010

EESD: Engineerign Education in Sustainable Development


STEPestudiants
 vam participar a l'EESD (Engineering Education in Sustainable Development) que tingué lloc del 19 al 22 de setembre a la universitat de Chalmers, Göteborg, Suècia. Es tracta d'un congrés bianual de caràcter internacional que reuneix especialistes acadèmics de tot el món en aquest àmbit, i on s'hi exposen i discuteixen les iniciatives en marxa.
En el nostre cas vam presentar el projecte STEPestudiants en una de les sessions paral·leles sobre Students initiatives and involvement. La participació en aquesta sessió fou d'unes 25 persones, de les quals el 40% formaven part del col·lectiu estudiantil.
També en la mateixa sessió es va presentar un projecte de dos estudiants d’USA que formen part d’Engineers without borders i l'experiència d'una prova pilot a la Universitat de Lund (Suècia) sobre una assignatura impartida amb metodologies innovadores.
El Congrés també va comptar amb la participació d'un representant de l'equip de coordinació de STEP  (Dídac Ferrer) i  dos representants de l'ETSEIAT (Núria Salan i Daniel Garcia, Terrassa), que presentaren els seus respectius avenços en el marc del programa STEP.
La UPC va tenir una participació estudiantil addicional, ja que la plataforma Diàlegs hi presentà el seu article.
La participació estudiantil va ser molt baixa, i només poguérem establir contactes amb l'estudiantat del Chalmers Students for Sustainability (CSS), atès que les altres universitats participants no fomentaren la presència del seu alumnat al Congrés.
La sensació general que ens queda és que si bé és tracta d'un espai capdavanter en termes d'educació en desenvolupament sostenible dins de l'enginyeria, va haver-hi poc temps pel debat centrat en les propostes presentades, i en la sessió específica d'estudiants no es discutí sobre com fomentar la participació estudiantil.
Podeu veure l'article de STEPestudiants aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada